Merhaba

Merhaba,

Ben Emre İnanç Karakaş. İnsan kaynaklarında çalışıyorum.

Eski yöneticimin deyimiyle “İnsan Kaynaklarına gönül vermiş mesleğine ve işine aşık bir işkoliğim.” İnsan Kaynakları bilimi bloğunda sizlerle birlikte olacağım. Yaklaşık 1 yıl önce blog açmaya karar vermiştim. Gerçeğe dönüşmesi bugün oldu.

2015-02-15 16-01-22 Ekran görüntüsü

İş ya da özel yaşamda bir projeye başlamadan önce tüm verileri değerlendirir, olası riskleri düşünür ve harekete geçerim. Neden-sonuc ilişkisi içerisinde kontrol edebildiğim her şeyi projeye kanalize eder ve mükemmel bir şekilde sonuca ulaşmak isterim.

Eğitmen de olduğum için eğitim tasarımlarında internet’ten bolca araştırma yaparım. Bu araştırmalarım esnasında blogları da incelediğim oluyor. Bu incelemelerim esnasında bloggerlar için “helal olsun bilgilerini hiçbir maddi beklenti olmadan herkese sunuyorlar “demişimdir. Sanırım 1 yıl önce kararını aldığım blogun neden bu kadar geç açtığımı anlatabilmişimdir. “Kapitalist” yönüm bana ücretsiz know-how paylaşımı yapman fayda sağlamaz dedi. Yılbaşı haftası ise Mart ayınnda bloğu açma kararı vermiştim. İnsan Kaynakları Zirvesinde bir blogger’ın sunumuna katıldım. O sunumda bir blogger; “Olumsuzlukları düzeltmek için harekete geçin, bir blog açın” şeklinde bir cümle sarf etti. Ardından zirveyi Bloggerlarla birlikte geçirdim.

Doğruyu söylemek gerekirse; hepsi mesleğine aşık, yetenekli, profesyonel kişiler. Onların samimiyeti ve ilgileri vermiş olduğum kararı erkenden yaşama geçirmeme eden oldu.  Ali Cevat Ünsal, Aydan Çağan, Aysun Öz, Gökhan Yılmaz, Seda Küçük, Seda Zorba, Sevgi Çeşmeli, Zuhal Aslan, Sosyal Medya Uzmanı Simge Sezer , iyi bir İK’cı olacak İmran Sönmez, İş arkadaşım Ajda Sibel Kaya ve yöneticim Erem Çipa’ya bu süreçte bana vermiş oldukları ilham/destek için teşekkürlerimi belirtmek isterim.

Bu bloğun açılma nedeni ise İnsan Kaynaklarına, bu meslekte çalışan meslektaşlarıma,  yeni mezunlara stajyerlere İK’yı teorik ve pratik olarak anlatabilmek, topluma olan üretim sorumluluğumu bir nebze olsun yerine getirmek ve farkındalık yaratabilmektir. Bilgi paylaştıkça değer kazanır. Hem toplumsal gelişim hem de hayatta iz bırakmak için bilgilerimin -hepsi olmasa da-  çoğu hizmetinizde olacaktır.

Gelişim ise yaşamdaki tek ve gerçek yol gösterici olan bilim sayesinde olur. Bilim, bize doğaya hükmetmeyi, ekonomik kalkınmayı, aya adım atmayı, tabletleri, akıllı telefonları, Mars’a ulaşmayı sağlamıştır. Bu sebeple bloğumun adını da İnsan Kaynakları Bilimi adını verdim. Yazılarımda mümkün olduğu kadar objektif verilerle sonuca gideceğim.  İK’nın süreçleri akademik ve pratik açıdan mümkünse rakamlar kullanılarak vermeye çalışılacağım.  Bloğum’da işe alma, eğitim, yasa,  inovasyon konuları olmak üzere İnsan Kaynakları ile ilgili konulara değinmeye çalışacağım.

Bu uzun, yorucu aynı zamanda heyecanlı yolculukta sizleri bana eşlik ederken görmekten mutlu olduğumu belirtirim.

“İş”te başlıyoruz 😉

Emre İnanç Karakaş 

İnsan Kaynakları Profesyoneli

One thought on “Merhaba

  1. Teşekkürün için teşekkür ederim.Deneyimin aktarılmasında çıkmış olduğun yolda hep yanında olacağım.
    Sen, bilginin paylaşıldıkça değer kazanacağını keşfeden nadir insanlar içerisine adımını attın, yolunda başarılar.

    Beğen

Bir Cevap Yazın

