Staj, Geleceğinizin Görüntüsüdür

Merhaba,

Staj ve stajyerlik çok önemlidir. Çünkü günümüzün stajyerleri geleceğin yönetici adaylarıdır. Stajyerlerin bilgi seviyelerini arttırmak, pratik iş yapış süreçlerini öğretmek toplumsal gelişimimizi sağlar. Stajyerlere değer vermek onlara sadece maddi olanaklar sağlamak değildir. Uzun lafın kısası onlara balık vermemeli balık tutmayı öğretmeliyiz.

Stajyerler, İnsan Kaynaklarının vicdani sorumluluğudur. Stajyerlere, iş yapış süreçlerimiz aktarılmalı ve küçük projeler vererek onların kişisel gelişimi sağlanmalıdır.  uzun zamandan beri Bloğumda misafir yazarlara yer vermeyi düşünüyordum. Yukarıda belirttiğim gibi toplumsal gelişim için önemli olan staj konusunda, konuk yazarımızın stajyerimizin olmasını istedim. Çünkü; Stajyeri en iyi stajyer anlar 😉

Bu sebeple İnsan Kaynakları Biriminde kış ve yaz dönemi boyunca Stajyerimiz olan Merve Tahtlı’dan staj yeri seçiminde öğrencilerin dikkat etmesi gereken noktalar ile ilgili bir yazı yazmasını istedim.  Sözü fazla uzatmadan İK Stajyerimizin yazısını bilgilerinize sunar kendisine çalışmalarından ötürü teşekkür ederim.

Emre İnanç Karakaş
İnsan Kaynakları Profesyoneli

Merhaba,

Ben İstanbul Aydın Üniversitesi İnsan Kaynakları Yönetimi öğrencisi ve Kiler Perakende Grubu İnsan Kaynakları Departmanı Stajyeri Merve Tahtlı. Şubat 2015 tarihinden itibaren Kiler Perakende Grubu bünyesinde İşe Alım ve Eğitim Biriminde Stajyer olarak çalışıyorum. Stajyerlik fotokopi çekmek olarak düşünülebilir ama öyle düşünmemenizi tavsiye ediyorum. Staj yaparken nelere dikkat edilmesi gerekir ? Staj yeri seçerken nelere dikkat edilmesi gerekir?

Her insanın stajdan beklentileri farklıdır. Ben stajımın fotokopiden ibaret olmasını değil gelecekteki iş yaşamında katkı sağlamasını istiyordum. Bu yüzden stajımı büyük bir yerde yapmak istedim.
İlk defa çalışma ortamına girip alanından insanlarla uyum içerisinde çalışmayı öğreniyorsunuz. İşi, öğrenmeye başladığınızda her detayı öğrenmek istiyorsunuz. Bunun yanında işi öğrenirken” yapabilir miyim yapamaz mıyım ?” gibi soru işaretleri kafanızda beliriyor. İşi doğru yaptığınızda yeni “bir şey öğrendim” diye mutlu oluyorsunuz.
Staj boyunca birçok şey öğrendim. Mülakatlara girip iş tanımı yapıp bu işe en uygun yetkinliklere sahip kişileri seçtik ve işe aldık. Hangi pozisyon için hangi detaylara dikkat edildiğini öğrendim. İnsanlarla bir odaya kapanıp kendini hem aday yerinde hem de mülakatı yapan uzman yerinde görmek İK’nın artısı olsa gerek.

Sonuç olarak stajımı dolu bir şekilde geçirdim ve bir şeyler öğrendikçe ne kadar çok eksiğimin olduğunu bunun da kendimi geliştirerek azalacağını gördüm. Stajda öğrendiğimiz her şey;

Gelecekteki yaşamımızda bize tecrübe olacak. Bu yüzden size verilen işleri üstün körü değil, dikkatli şekilde yapmalısınız. Size bir şey söylendiğinde bunun ileride yararınıza olacağını unutmamalıyız. Başarısızlıklarımızdan ders almalı ve kendimize olan güvenimizi yitirmeden elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışmalısınız. Bunları yapabilmek için staj yeri seçimi çok önemlidir. Staj yeri seçerken;

  • Hedeflerinizi belirlemelisiniz,
  • Firmanın kurum kültürüne uyum sağlamanız gerekir,
  • Öğrencinin eğitime önem veren bir firma olmalı,
  • Firmanın lokasyonu önemlidir,
  • Firmanın sektöründe markalaşma sağlaması önemlidir.

Stajım boyunca en çok çalışma ortamını, insan ilişkilerini, empati kurmayı, sürekli gelişimi öğrendim. Staj yeri seçiminde bu kriterlere dikkat etmenizi tavsiye eder, kariyer yaşamınızda başarılar dilerim.

Merve Tahtlı
İnsan Kaynakları Stajyeri

Bir Cevap Yazın

