Bireysel Gelişim İçin Ne Yapıyorsunuz?

Merhaba,

Rekabet kavramı, iktisat bilimi açısından tam rekabet piyasa ekonomilerinin vazgeçilmez unsurudur. Çünkü piyasada birden fazla oyuncu bulunur. Oyuncular birbirini elemine edebilmek için sürekli farklı uygulamalar gerçekleştirerek üstünlük sağlamak ister. Piyasada birden fazla oyuncu olduğu için tüketici memnun kalmadığı bir noktada ürün/hizmet aldığı markayı rahatlıkla değiştirebilir. Bu durumda kalan firmaların sonu pek iyi olmamaktadır.  Tam rekabet piyasasında üretilen ürün/hizmetler birbirine çok yakındır. Doğru ifade etmek gerekirse; genelde üstün dediğimiz bir ürün/hizmet’in üstünlüğü diğerinden “virgül” kadar farklıdır. Firmalar bu durumu bildikleri için ürünlerinde özellik/fayda yerine tüketicilerin “kalplerine” hitap ederek kar sağlamaya çalışır.   Satış sonrası destek, CRM ve İnsan Kaynakları departmanlarının stratejik ölçüde önemli olması da bu sebeptendir. Artık firmalar çalışanlara yatırım yaparak piyasa içerisinde marka kimliğini oluşturmakta sağlamlaştırma yoluna gidiyorlar. Örneğin; sektöründe lider olan bir içecek üreticisi önce ürünleri üzerine insanların isimlerini yazdı daha sonra şarkı sözlerini daha sonra kültürümüze ait cümleler. en son kutu renklerini değiştirdi. Bu sayede ürünün özelliklerini değiştirmeden  satışlarını arttırdı. Yapılan basit bir şey olsa da bu stratejiyi düşünmek daha önce kimsenin aklıma gelmemişti. Söz konusu firmanın “yetkin” çalışanları bunu fark edebildikleri için şirketlerine milyonlarca $ kar sağladı (* Gıda sektöründe 330 ml kutu veya 500 ml pet şişe gibi küçük ürünlerin kar marjı 2,5, 2 Lt gibi ürünlere göre daha yüksektir.)

Eğitim ve gelişime yatırım yapan firmalar üst seviyeye çıkmaktadır. Doğru işe alım, doğru eğitim, doğru performans değerlendirme kısaca doğru İK uygulamaları firmaya kar getirmektedir. Bunu “fark edebilen” firmalar gelişime daha fazla yatırım yapmaktadır.

Yukarıda anlattığım durum adaylar ve çalışanlar içinde küçültülmüş oranda geçerlidir. İşe alım süreçlerini bir düşünün. Piyasada birden fazla çalışan arayan firma, o firmaların ilanlarına başvuru yapan çok daha fazla aday bulunmaktadır. Adaylar üniversite mezunu, yabancı dil bilen, bilgisayar bilgisi yüksek olan bir profil sergilemektedir. İlana başvurursanız, işe kabul edilebilmeniz için diğer adayların arasından sıyrılmanız gerekiyor. Akademik yaşam dışında referanslarınız kurum kültürüne uyumunuz, düşünce yapınız, profiliniz, teorik bilginiz, sertifikalar, eğitimler, gittiğiniz konferanslar işe alınmanızdaki en büyük etkenlerdir.

Eğitim ve gelişim, iş dünyasında karşılaştığımız sorunlara karşı bakış açımızı geliştirir, yaratıcı düşünmemizi sağlar, neden sonuç ilişkisini bize verir. Bu durumu bildiğimiz için mülakatlarda alınan eğitimleri mutlaka sorgularız. Kurumsal eğitimlerin yanı sıra kariyer yaşamınıza gerçekten yön vermek istiyorsanız; etken olduğunuz konularda ipleri elinize alma vaktiniz gelmiştir. Gelişim sadece eğitimlere katılım göstermekle gerçekleşmez. Gelişim için önce iyi olduğunuz konuları sonra geliştirmeniz gereken konuları belirlemelisiniz. Eksik/geliştirmeniz gereken  noktaları  analiz ettikten sonra gelişim için ne yapacağınıza karar vermelisiniz. Eksik/gelişime göstermek istediğiniz noktalar için MBA programına katılabilir, blogları takip edebilir, e-learning alabilir farklı projeler yapabilir, gönüllü çalışmalara  konferanslara, zirvelere  katılabilirsiniz. Hatta profesyonel koçlardan mentorlardan destek alabilirsiniz. Hiçbirini yapamıyorsanız YouTube’dan kişisel gelişim videolarını izleyebilirsiniz. Kullanmasını bilirseniz her şey sizin için bir katkıdır. Bu katkının sınırı hayal gücünüz kadardır. En önemlisi ise; Her 6 ayda bir veya 1 yılda bir gelişiminizi değerlendirmelisiniz.

Yaşamınızdaki en büyük yatırım kendinize yapacağınız yatırımdır. Profesyonellerin verdiği kurumsal eğitimlerle yetinmeyin. Beyaz yakanın gelişimi için kurumlarda çalışan birçok profesyonel İK’cı/Eğitmen meslektaşım bulunuyor. Hepsi işlerinde çok başarılı fakat sizin için bu kadar önemli olan bir konuyu başkalarının eline bırakmamalısınız. Çünkü kurumsal eğitimlerin çoğu organizasyonel gelişim için yapılmaktadır. Siz, bireysel  gelişim ile hem kendinizi hem de organizasyonunuzu destekleyin. Kariyer basamakları bu şekilde çıkılır.

Emre İnanç Karakaş
İnsan Kaynakları Profesyoneli

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s