İşveren Markası & Employer Brand Summit

Merhaba

21. yüzyılda insan kaynaklarının sorumluluğu daha fazla olacaktır. Kurumun yapabilecekleri çalışanlarını yapabilecekleri kadardır. Bu açıdan insan yönetimi her kurum için stratejik ölçüde önemlidir.

Performansı yüksek, iyi bir takım oyuncusu, vizyoner olan çalışanları olan bir kurum yaratmak hemen her İK yöneticisinin hedefidir. Bu tür çalışanları kuruma kazandırıldığında ve kurumda kalmasını sağlayarak ürün/hizmet kalitesi maksimize edildiğinde doğal olarak işletmenin kar oranı yükselecektir. İşveren markası kavramı esasında bu temel üzerinde kurulmuştur.

İşveren markasının ne olduğuna dair birçok kaynak bulunmaktadır. Kısa bir şekilde işveren markasını yaratıcısının ağzından tanımlamak isterim. Simon Barrow, işveren markasını “işveren tarafından sunulan fonksiyonel, ekonomik ve psikolojik yararlar paketi olarak” olarak tanımlamıştır. *

Geçtiğimiz yıl Realta şirketinin kurucusu ve sahibi Ali Ayaz, işevren markası zirvesi düzenlemişti. Söz konusu zirveye katılmıştım. Zirveye katılmadan önce işveren markasıyla ilgili düşüncelerim çok farklıydı. Zirveye işveren markası kavramımın yaratıcısı Simon Barrow’da gelmişti. Bay Barrow’u canlı dinleme imkanı buldum. Barrow, işveren markasının temelinde İK olmalıdır diyordu. Çünkü markanın müşteri algısı iç müşteri(çalışanlar) dış müşteri (potansiyel çalışanlar/adaylar) olarak şekillenmiştir.

Ardından Finansbank İK Genel Müdür yardımcısı Hakan Alp sahneye çıktı. Açıkçası Hakan Beyin sunum yapma stilini çok beğendim. Hakan Bey sunumunda özetle; İşveren markasındaki temel mücadele dışarıdaki insanları şirketin içerisinde almak ve çalışan yapmaktır” şeklinde özetledi. Tabi bunun yaparken temel amaçtan ayrılmamak gerekiyor. İşveren markasında felsefe, vizyon, bütçe ve istikrar olmalıdır. Araştırmalar yapılmalı. Bilimsel verilere göre aksiyonlar alınmalıdır. İnsan Kaynakları iç ve dış müşterilerin ihtiyaçlarına göre ürün tasarlamalıdır. Tasarlanacak olan bu ürünlerin tümüne de işveren markası diyoruz.

Açıkçası işveren markasını ilk duyduğum zaman PR’ı yapılan İK uygulamaları şeklinde düşünmüştüm. Bu konuda geçen yıl düzenlenene Employeer Imorand (İşveren Markası Zirvesi) fikrimi değiştirdi. İşveren markası işletmeleri geleceğe taşıyacak etkili bir kavramdır.

(Geçen yıl düzenlenen zirve ile ilgili Ali Cevat Ünsal güzel yazı kaleme aldı. Yazı için tıklayınız.)

Bu yıl 4 Ekim tarihinde bir zirve daha gerçekleşecek. Employer Brand Summit (EBS)  Türkiye’de işveren markası üzerine çalışan Türk İK’cıları bu yılda zirvede buluşturacak.

e9g7bKu-600x352

Employer Brand Summit (EBS) İşveren Markası temasıyla; teorisyenleri, uygulayıcıları ve İK Profesyonellerini bir araya getirecek olan bu zirve Zorlu Center Raffles Hotel’de gerçekleşecek. Kurumların neler yaptığını görmek ve ilham almak için etkinlik olacak. Bu yıl yanıt arayacağımız soru Çalışan deneyimi nasıl olacak.

  • İnsanlar kurumunuzda neden çalışsın?
  • Neden sizinle çalışmaya devam etsinler?
  • Neden kendilerini işlerine ve size adasındalar?

Employer Brand Summit’e bu yılda katılacağım. Zirve hakkında bilgi almak veya katılmak istiyorsanız  http://www.employerbrandsummit.com/ adresini ziyaret edebilirsiniz.

İşveren markası, gelecek 10 yıllık dönem içerisinde İnsan Kaynaklarının 9. Semfonisi olacak. Neler olacağını birlikte görüyor olacağız.

Emre İnanç Karakaş
İnsan Kaynakları Profesyoneli  

(*http://www.isverenmarkasi.com/2010/03/11/%E2%80%9Cisveren-markasi%E2%80%9D-nedir/)

Reklamlar

2 thoughts on “İşveren Markası & Employer Brand Summit

  1. Geri bildirim: işveren markası

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s